Weekendens gang i Yokohama 1600 Challenge

Tilmelding:

Først skal man tilmeldes klassen, dette skal kun gøres en gang pr. sæson. Der skal udfyldes en tilmelding her og indbetales 1600,- på køreforeningens konto: Danske Bank – Reg. nr. 5492 Kontonr. 0903412.(husk altid og skrive navn og startnummer på)

Derefter skal man tilmeldes selve løbet, dette gøres ved at udfylde en tilmelding på Raceresult, så skal anmeldelsesgebyret indbetales i 2017 på Kørerforeningens konto: Danske Bank – Reg. nr. 5492 Kontonr. 0903412.(husk altid og skrive navn og startnummer på), det koster 1300,- at tilmelde sig enkelt løb på Jyllandsringen og 2300,- for enkelt løb på de andre baner eller 13100,- at tilmelde sig alle 7 danske løb, der kan læses mere her.

Ankomst til Banen:

Som det første skal man henvende sig i sekretariat/infohuset og få udleveret sin anmeldelse og billetter, de anviser mange gange også den plads man skal stå på eller hvor ens lejet telt står.
Når ellers telt og bil er pakket ud, skal bilen igennem en teknisk kontrol, hvor sikkerheds udstyret bliver gennemgået så bilen kan blive godkendt til kørsel på banen, der efter skal køreren til en licens kontrol, hvor licensen bliver kontrolleret, godkendelses mærke og pit-billetter bliver udleveret.
Placeringen af sekretariat og teknisk kontrol kan findes i Tillægsreglerne for løbet, tillægsreglerne kan findes her eller på banernes hjemmesider.

Kørsel på Banen:

Træning er mange gange det første der skal køres, det er en god mulighed for at få lavet de sidste indstillinger på bilen og få banen lært at kende, der skal ikke køres registret dæk under træning.

Dæk og Hk skal registres en time inden der køres tidtagning, dette gøres hos klassens registrant, denne kan findes via det skilt køreforeningen sætter op, det samme kan klassens tekniske kontrollanter, ellers er man altid velkommen til at spørge en fra bestyrelsen eller en af de ”gamle kører”. Der skal køres på registret dæk under tidstagning og heat.

Tidstagning det er her startplaceringen til Heat 1 afgøres, dette gøre efter hurtigst tid, tiderne kan efter tidstagningen hentes i sekretariat.

Heat 1, startplaceringerne kan hentes i sekretariat, der køres til oplining i pitten inden der køres på banen, resultat kan hentes i sekretariat.

Heat 2, de 8 første fra heat 1 vendes til heat 2, så nr. 1 stater 8 nr. starter 7 osv. Startplaceringerne kan hentes i sekretariat, der køres til oplining i pitten inden der køres på banen, resultat kan hentes i sekretariat.

Teknisk kontrol, klassens tekniske kontrollanter eller TMU kan vælge at udtage nogle biler til teknisk kontrol efter tidstagning og heat, denne kontrol er for at sikker at bilen opfylder klassens tekniske reglement, køre på registret dæk og ikke har for mange hk, det er typisk de 3 første og 3 tilfældigt valg biler der bliver udtaget, de biler der er udvalg vil få besked når de køre ud fra banen. I særlige tilfælde kan bilen bliver tage med til værksted for nærmere undersøgelse.

Datalogger, klassens tekniske kontrollanter kan vælge at sætte en datalogger i bilen, for at kontrollere at den overholder de registre hk. Bilen skal overholde de registre hk, når der køres tidstagning og heat.
Det kan være muligt at låne en datalogger af klassens tekniske kontrollanter i træningen vis der er nogen ledige.

Man er også altid velkommen til at spørge en fra bestyrelsen, vi vil næsten altid være tilstede på banerne.